Magnezij, prehransko dopolnilo športnikov

Magnezij je kot prehransko dopolnilo na voljo v več oblikah.

Oblike v katerih je magnezij, kot prehransko dopolnilo na voljo so kapsule ter tablete in praški za raztapljanje . Magnezij se poleg tega po sestavi loči na citrat, karbonat, sulfat, klori in druge oblike. Ljudje prehranska dopolnila jemljejo iz različnih razlogov. Načeloma so prehranska dopolnila živila, ki dopolnjujejo običajno prehrano. Prehranjevalne navade in vsebine s prehranskimi dopolnili dopolnjujemo zaradi hranilnih ali fizioloških učinkov, ki jih ima njihovo uživanje. Prehranska dopolnila so razvrščena v različne skupine, kot so vitamini, vitaminoidi, minerali, prehranske vlaknine, probiotiki, hormoni, matični mleček, glukozamin in druge skupine.

Magnezij je pomemben del prehrane, posebej to velja prehrano športnikov . Znaki, ki kažejo, da je magnezij prisoten v premajhnih količinah so mišični krči, razdražljivost, migrena in zaprtje. V nekaterih primerih je pomanjkanje magnezija pri športnikih privedlo do resnih posledic. Tudi pri aktivnih rekreativcih in registriranih športnikih ima magnezij svoj neprecenljiv pomen, ki ga ne gre zanemarjati. O tem, da je magnezij zelo pomemben govorijo tudi mnoga strokovna poročila z vseh koncev sveta. Za športnike je tekočina zelo pomembna sestavina vsake športne aktivnosti. Tekočine skrbijo za delovanje mnogih telesnih funkcij, pri športu so tekočine še toliko bolj pomembne, saj jih na eni strani telo potrebuje v izdatnejših količinah zaradi večjih zahtev, poleg tega se pojavijo večje potrebe po nadomeščanju izgubljenih tekočin. Športniki zato uživajo razne športne napitke. Zelo pomembna je njihova primerna sestava. Pri nakupu predvsem začetniki naredijo veliko napak, saj se pri nakupu bolj ozirajo na to kaj jim pravijo reklamna sporočila, kot pa sestavine določenega športnega napitka.

Magnezij v mnogih primerih ni prisoten ali ni prisoten v primerno izdatnih oziroma optimalnih količinah. Prvi znak, da telesu manjka magnezij so mišični krči, velikokrat se pojavijo tudi bolečine v predelu srca, ki lahko pomenijo krče srčne mišice. Velika napaka, ki se ob tem stori je pitje vode iz pipe. Slednja lahko nima veliko magnezija, kar pomeni težave. V veliko primerih bi bolečine ublažili ali preprečili z uživanjem prehranskimi dopolnili v različnih oblikah, ki vsebujejo magnezij.

Magnezij je pomemben za optimalno vzdrževanje potreb organizma športnika, ne gre ga zanemarjat, ter ob nakupu prehranskih dopolnil izbirat pametno in razumno.